Dag 67, De laatste meters - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Johann - WaarBenJij.nu Dag 67, De laatste meters - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 67, De laatste meters

Blijf op de hoogte en volg Johann

29 Juli 2014 | Nederland, Amersfoort

Wezuperbrug – Amersfoort (150km)
Eerst maar eens van de camping af zien te komen. Het is 1,5km naar de uitgang, dus voor ik op de openbare weg zit ben ik al warm gereden. Nou ja, niet helemaal, want op de camping is het niet de bedoeling om harder dan 15km/h te gaan. Dat doe ik dus ook bijna niet.
Ik vervolg de route over zeer rustige wegen. Ik dacht dat ik de slechte wegen al ver achter met gelaten had. Dat blijkt niet helemaal zo te zijn. In Groningen en Drenthe kunnen ze er ook wat van. Elke keer als je een bocht om ga is het weer afwachten wat voor wegdek je tegen komt. Het meeste is gelukkig wel asfalt. Soms een klinkerweg. Het weer is zoals de afgelopen 9 weken bijna elke dag is geweest, goed fietsweer. De ene keer iets warmer dan de andere keer. Vandaag is het ook warm. Ik rij rustig door het Drentse landschap om ook de laatste dag te genieten van de omgeving.
Ineens is daar een koe. Nee, een kalf. Zo te zien bestaat het kalf nog geen half uur, heb ik net de geboorte gemist. Ik klop aan bij de boerderij om de hoek om te vertellen dat ze een koe extra hebben, maar ik kom niemand tegen. Geeft ook niet, de kalf staat al en alles lijkt in orde. Zover ik dat als stadsmens natuurlijk kan beoordelen. Zonder dat ik het in de gaten heb zit ik al in de Flevopolder. Ik begin steeds meer te herkennen. De laatste 80km kan ik zonder gps fietsen, maar voor de statistieken laat ik hem aan staan. Uit de verte zie ik drukte bij de brug uit de polder richting Nijkerk. Blijkbaar is deze is net open geweest want er staat een lange rij auto’s. Niet veel later kom ik bij de brug aan en het lijjkt erop dat de pleziervaart voorrang heeft, want de brug gaat alweer open. Geen probleem, ik ben toch bijna thuis.
Ik rij mijn straat in. Ik ben 9 weken weg geweest, maar het voelt of ik gisteren ben vertrokken. Ma staat me op te wachten met een fototoestel, pa komt ook gelijk naar buiten. Dat is toch leuker dan voor een dichte deur aankomen. Is maar goed ook want ik had geen sleutel meegenomen.
De laatste etappe was kort, 525km. In totaal heb ik ongeveer 6552km gefietst. Een mooie afstand en ik zou het zo weer doen.
Bedankt aan allen die mij in de tocht hebben bijgestaan.
Dan wordt het nu tijd om te verzinnen waar ik volgende keer heen ga...
Tot volgende keer.

  • 01 Augustus 2014 - 07:24

    Adri Manhave:

    Hoi Johann,

    Volbracht! Petje af! Een mooi tocht en leuke verslagen, waarvan ik en vele anderen hebben mogen meegenieten, bedankt!
    Onze ontmoeting vond ik ook heel leuk, altijd aardig om een mede-ligger te ontmoeten hier, waar de fietsers toch al dun gezaaid zijn.


    Groeten, Adri.

  • 01 Augustus 2014 - 18:44

    Ingrid Vasterman:

    Hee Johann, welcome back! En een diepe buiging, minutenlang applaus, tromgeroffel en meer vormen van eerbetoon voor je prestatie! En voor de verslagen; enorm van genoten. Ook fijn dat je heelhuids thuis bent gekomen :-)
    Ingrid

  • 03 Augustus 2014 - 13:59

    Yvon:

    Hoi Joop,

    Wat ben ik trots op mijn broertje! Wat een geweldige prestatie heb jij geleverd!!! Dank je wel dat we allemaal een beetje met je mee op reis mochten, door het opschrijven van je belevenissen! Ik heb er in ieder geval heel erg van genoten!

    Ik ga je snel bellen!

    Liefs en dikke knufs
    Je zus XXX

  • 04 Augustus 2014 - 18:39

    Ruud En Hennie:

    Hoi,hoi,

    Wat ben jij een grote kanjer. Petje af voor de prestatie die je heb neergezet.Wij vonden het leuk dat we je via de verslagen een beetje konden volgen. We hebben er heel erg van genoten.

    Groetjes Ruud en Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 5903
Totaal aantal bezoekers 88015

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: