Dag 6, De fietsenmaker - Reisverslag uit Møsvrå, Denemarken van Johann - WaarBenJij.nu Dag 6, De fietsenmaker - Reisverslag uit Møsvrå, Denemarken van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 6, De fietsenmaker

Blijf op de hoogte en volg Johann

29 Mei 2014 | Denemarken, Møsvrå

Camping Uge – Almid (100km)
Leuke weggetjes in Denemarken, rustig en meestal goed asfalt. We volgen de route en komen op grindweggetjes terecht. Dat leren we snel af en rijden dan maar liever enkele kilometers om over het asfalt. Het is mooi weer dus we lunchen langs de kant van de weg op een mooi gemaaid stukje grasveld. De heuvels zorgen ervoor dat het schakelen wat lastiger wordt en de één na de andere ketting loopt er af of schakeling gaat verkeerd.
We kachelen rustig door tot Rob weer een vreemd geratel hoort. We kunnen in eerste instantie niets vinden, maar 12 km voor de camping komt hij helemaal niet meer vooruit. De bout van de as is afgebroken. We staan bij een boerderij en Elmi vraagt of de boer wat gereedschap heeft. We hebben geluk, de boer is een oud fietsenmaker. Na een uurtje sleutelen zit er een nieuwe bout in de as en kunnen we door naar de camping. Leuk detail is dat als we een kwartier later hadden aangeklopt, de boer en boerin al weg waren geweest, ze moesten namelijk nog ergens heen. Dankzij ons komen ze dus later op hun plek van bestemming aan. 12km verder zitten we op de camping.
Gerrit maakt pannenkoeken en na het eten relaxen we nog even bij het kampvuur. Morgen is het rustdag en hoeven we toch niet vroeg op.