Dag 11, to fietsroute or not to fietsroute - Reisverslag uit Evje, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu Dag 11, to fietsroute or not to fietsroute - Reisverslag uit Evje, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 11, to fietsroute or not to fietsroute

Blijf op de hoogte en volg Johann

03 Juni 2014 | Noorwegen, Evje

Kristiansand – Odden Camping (77km)
Beetje loom vandaag, moe van de rit van gisteren en daarbij is het direct al bloedheet. In de zon en uit de wind dan in ieder geval. In de wind en uit de zon vries je direct dood.
Eerst maar op zoek naar een geldautomaat. Handig zo’n GPS waar je dat in kan vinden. Het is alleen jammer dat de eerste ATM niet werkt vanwege een verbouwing, de tweede gewoon niet meer bestaat en de derde... Nou ja, die vond ik wel want daar ben ik door een willekeurige voorbijganger naartoe verwezen.
Eindelijk Kristiansand uit, de fietspaden zijn moeilijk te volgen. Mijn route naar Ålesund volgt helemaal de nationale sykkelrute (spreek uit sukkel-route) 3. Die gelijk maar uitgeprobeerd. Nou, dat sukkel begrijp ik wel. De route bestaat voornamelijk uit zand of gravelpad en er zitten stevige klimmen in. Het positieve van de route is dat hij heeeel rustig is en door heel mooi gebied gaat. Toch heb ik er na 50 km wel genoeg van en neem gewoon de grote weg. Daar ga ik 2x zo hard en is veel minder stijl. Je komt alleen meer auto’s tegen, maar dat is nog steeds niet veel. Na 77km had ik er wel genoeg van en heb mijn fiets naar de Camping gestuurd. Mijn kar en ik volgen. Eindelijk eens om 16:00 op de camping. Morgen sla ik de zandpaadjes maar over, het wordt al zwaar genoeg met de klimmetjes die ik dan heb.

  • 04 Juni 2014 - 11:26

    Pieter Prins:

    Hoi Johann,

    Fijn dat je wifi-contact hebt, want we begonnen ons aan paal 20 een beetje zorgen te maken over de radiostilte. Die past niet bij jou. Mooie verhalen en belevenissen. Hopelijk hoeven we nu niet weer 11 dagen te wachten. MacDonalds heeft gratis wifi ..... Veel plezier. Hier zijn we keidruk en verdiennen geld voor jou sabatical! Je mist nu wel de RHDHV Classic op 27 juni in Nijmegen. Maar je maakt al genoeg km's in veel mooier gebied!

    Groeten,
    Pieter

  • 04 Juni 2014 - 20:37

    Ingrid Vasterman:

    Hee Johann,

    Je was in m'n spammailbox terechtgekomen! Schande natuurlijk. Maar ik heb je er vandaag uitgevist en al je berichten tot nu toe in 1x gelezen. En er enorm van genoten. Wat een geweldige avonturen heb je al beleefd. En van je aangebrande rijst met maskerende kruiden rolde ik bijna om van het lachen! :-) Zó Johann.
    Keep up de verhalen! En het fietsen natuurlijk.
    Veel plezier.
    Ingrid

  • 05 Juni 2014 - 07:48

    Adri Manhave:

    Hoi Johann,

    Die fietsroute kan je volgens mij gewoon laten liggen, ik rijd nooit op fietspaden hier, die zijn vaak onberijdbaar door alle troep die erop ligt. Stenen, takken noem maar op. Vooral de "fietspaden" buitenom de tunnels zijn zeer slecht, dus rijd ik gewoon door de tunnels, alle verbodsborden negeer ik dus. Niemand kan mij opleggen om mijn leven in de waagschaal te leggen omdat ze het hier vertikken om hun fietspaden te onderhouden, in mijn visie.........
    Kijk uit naar je komst, sterkte onderweg, je zal het nodig hebben!

    Groeten, Adri.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 87954

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: