Dag 12, De volgende camping - Reisverslag uit Hovden, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu Dag 12, De volgende camping - Reisverslag uit Hovden, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 12, De volgende camping

Blijf op de hoogte en volg Johann

04 Juni 2014 | Noorwegen, Hovden

Odden Camping – Fjellstoge Hovden (156km)
Ik voel nattigheid. Nee, eigenlijk hoor ik nattigheid. Voor het eerst deze vakantie moet ik met regen op pad. Hoewel, het miezert een beetje. Of is het nou mist? Ik denk dat de wolk een identiteitscrisis heeft en niet helemaal weet te besluiten of hij gewoon wolk is of een regenbui. Geen zonnebrand nodig vandaag. Ik pak alles in en ga op weg. De zandpaadjes laat ik links of rechts liggen, maar ik neem wel de fietsroute 3 waar deze over een asfaltweg gaat. Helaas gaat dat zo’n 15 km voor Rysstad fout. Het asfalt houdt op en de gravel neemt het over. Vanaf hier kan ik niet de grote asfalt weg op, dan moet ik 20km terug fietsen. Uiteindelijk valt de gravelweg wel meeen kom ik vlak voor Rysstad weer op de hoofdweg uit. Ik kom bij Valle aan. De camping van gisteren volgens mijn planning. Ik rij 8km door en kom uit bij Flateland camping. De volgende camping is 27km verder en het is nog geen 16:00. Het alleen wel even klimmen, maar ik voel me goed dus rij ik door. Het klimmen over de hoofdweg gaat een stuk beter dan de steile klimmetjes op de gravel-fiets-paden. Ik begin een beetje nat te worden van het gemiezer, maar het is niet koud en de omgeving is ook bij nat weer mooi. Het gaat niet snel, maar uiteindelijk kom ik bij de volgende camping aan (Hoslemo). Helaas is deze camping gesloten. Zo te zien voor meer dan alleen de winter. Door naar de volgende camping, want die is maar 5km verder. Ik zie het bordje Berdalen en de camping. Het ziet er heel leeg uit. Na een inspectie van alle deuren van het huis besluit ik dat deze camping ook is gesloten. Door naar de volgende camping. Helaas is het al 18:30 en is het 27km naar Camping Hovden. Ik gooi wat eten en cola achterover en trap de volgende helling op. Het is vandaag alleen maar klimmen. Voordeel is wel dat het inmiddels droog is geworden. Ik kom een aantal kleine tunnels tegen. Altijd leuk om er omheen te rijden, want het uitzicht buiten is altijd beter dan in de tunnel. Ik bedenk dat 24 jaar geleden, toen ik ook in Noorwegen fietste, dat de fietspaden toen niet echt onderhouden werden. Het is nog niet erg veranderd, behalve dan dat er een schildje als waarschuwing wordt neergezet als er een steentje op het pad is gevallen.
Ik kom in Hovden aan, op een hoogte van 800m. De camping ligt 3km voorbij Hovden, maar wel op de route. Het is eigenlijk een herberg met wat gerommel eromheen. Ik kan mijn tent daar neerzetten en ook nog douchen. Mij hoor je niet klagen. Terwijl ik de tent neer zet lozen de wolken weer wat water. Het zijn kleine buitjes, maar wel met echte druppels. Oja, en ik zit ongeveer op ooghoogte met de sneeuw, alleen niet in de directe omgeving.

  • 08 Juni 2014 - 12:19

    Eric:

    Volgens mij is die sneeuw op foto 3 toch redelijk in de directe omgeving....

  • 11 Juni 2014 - 20:14

    Pieter Prins:

    Hoi Johann,

    Jou foto's van dag 12 doen me denken aan onze wintersportfoto's.
    Ik krijg toch de indruk dat je 1 maand te vroeg bent vertrokken. Of zie ik dat verkeerd.

    Groeten van Feiko en mij uit ....... winters Zuid-Afrika, geen sneeuw, wel erg fris!
    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 87831

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: