Dag 32, bruggen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu Dag 32, bruggen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 32, bruggen

Blijf op de hoogte en volg Johann

24 Juni 2014 | Noorwegen, Bergen

Vågenes Camping – Bergen Camping (43km)
Het eerste deel van de etappe gaat nog over de mooie kleine weggetjes. Daarna wordt het wat drukker. De eilandjes hangen met steeds groter wordende bruggen aan elkaar. De drukte van het verkeer begint snelweg-vormen te krijgen, maar hier is een fiets-voetpad die ik goed kan gebruiken. Op één brug is dit pad ongeveer 80cm breed tussen de leuning en de barrier. Ik ben 75cm breed dus dat past precies, helaas heb ik hier geen foto van genomen. Ik kom klimmetjes tegen van 10%, gelukkig zijn ze niet lang, 200 á 300 meter. Ik zoek een alternatief om niet langs de E39 te moeten blijven rijden en zie voor de laatste 10km een mooi weggetje, zo’n 300 meter parallel langs de E39. Vlak voor de camping moet ik het fietspad langs de E-weg weer pakken. De camping ligt langs een drafbaan. Het is hier vlak, maar toch rij ik op loopsnelheid om de paarden voor me niet in te hoeven halen. Ik kom op de camping aan. Het is de meest lelijke camping die ik tot nu toe deze vakantie heb gezien. Het is vroeg en ik zou door kunnen fietsen naar een andere camping, maar daar heb ik geen zin in. Het is morgen rustdag, dan zou ik ook nog 10 á 20km naar een andere camping door kunnen fietsen, maar daar heb ik ook geen zin in. Ik betaal dus direct voor 2 nachten. Er zijn twee plaatsen waar ik de tent zou kunnen neerzetten. Eén is vlak bij de receptie, een klein veldje met hier en daar een stukje vlak waar al een gezin met drie kinderen staat. Of aan de andere kant van de weg, bij het toiletgebouw, waar ook hier en daar een stukje vlak is, maar dus dicht bij een weg. Ik zal het nog eens herhalen: De andere kant van de weg. Jawel, door de camping loopt een openbare weg. Op de camping zijn ook vaste bewoners. Niet mensen die hier in de zomer hun stekje hebben, nee permanente bewoners. Ik raak met één aan de praat en hij adviseerd me om de tent op het veldje bij de receptie, naast zijn caravan, neer te zetten. De weg die door de camping loopt is geen doorlopende weg, maar leidt naar een busterminal, waar ongeveer de hele nacht door bussen van en naar de terminal rijden. Dat veldje is direct aan die weg en dat is best wel een herrie. Ik plant mijn tent dus bij de Noors kwetterende kinderen en besluit me daar niet aan te storen.
Morgen rustdag. Ik ga de wekker niet zetten, ik wordt wel wakker als het licht wordt. En dan weer doorslapen, want dan is het ongeveer 3 uur. Misschien dat ik morgen een klein stukje ga lopen, maar dat zien we morgen dan wel weer.
Ps, Gerrit, die koekoek achtervolgt me wel, want ik heb hem meerdere malen hier in Noorwegen ook gehoord. (oja, komt diezelfde koekoek een chinees tegen, weet je wat hij tegen die koekoek zegt?)

  • 25 Juni 2014 - 17:18

    Gerrit Schoone:

    Laat maar Johann , ik lig nu al in een deuk.

    Nou oke , vertel maar

  • 25 Juni 2014 - 21:23

    Johann :

    Toch makkelijk?
    Kroepoek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 87959

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: