Dag 40, Einde etappe 3, soort van. - Reisverslag uit Pönitz am See, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu Dag 40, Einde etappe 3, soort van. - Reisverslag uit Pönitz am See, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 40, Einde etappe 3, soort van.

Blijf op de hoogte en volg Johann

02 Juli 2014 | Duitsland, Pönitz am See

Missunde – Pönitz am See (Campingplatz Margarethenhoehe) (118km)
Het is vandaag echt een verplaats-etappe. Geen hele spannende dingen. De wegen hetzelfde, de fietsroute regelmatig onverhard, maar meestal goed en het weer blijft dreigend maar niet slecht.
Een half verhard fietspaadje, 2 stroken beton van circa 75cm breed en gras daartussen. En daarnaast uiteraard. De Quest past precies op zo’n betonstrook, dus dat gaat net goed. Hoewel, soms gaat het net niet goed en komt een voorwiel naast de betonstrook, maar het gras is hard en ligt niet veel lager dan het beton, dus gaat ok dat uiteindelijk wel goed. Er komt een tegenligster aan. Eigenlijk een tegenzitster, want ze zit op een stadsfiets en ligt dus niet. Als we zo’n 10 meter van elkaar verwijderd zijn hoor ik geritsel rechts in het bos. Ineens springt er een hert over het fietspad en duikt links het korenveld in. Het is maar goed dat het hier omhoog loopt en ik niet veel harder ga dan stapvoets (ok, drafje dan). Het hert is niet blijven staan, dus ik kon er geen foto van maken. Met de lunchstop, parkeer ik mijn fiets bij een paardenwei. De paarden poseren wel, daar heb ik dan weer wel een foto van. Alleen sprongen de paarden niet over het fietspad.
De camping van vandaag is een gok. Ik wil er drie nachten blijven staan, maar eigenlijk wil ik eerst zien of de camping bevalt. Ik betaal voor één nacht. Ik vind een mooi plekje vlak bij het water. De camping heeft geen winkeltje, dat is jammer. Er is wel electriciteit, maar geen camping-stekker. Opladen van batterijen of laptop moet ik bij de toiletten doen, maar iuk mag ook bij de campingbaas spullen inleveren, dat hij het bij de receptie oplaad. Vandaag hoeft er niets opgeladen te worden, dus dat komt wel goed. Ik loop een beetje rond het meer waar de camping aan is gelegen en ontdek 3 eettenten. Verhongeren zal ik hier niet. Inmiddels heb ik al besloten hier wel drie nachten te blijven. Ik beschouw vandaag als einde etappe 3, hoewel ik nog 25km naar Lünbeck moet. Eigenlijk is etappe 3 zaterdag pas afgelopen. Als ik de 25km naar Lübeck meetel kom ik voor etappe 3 op een totaal van 1100km. Totaalteller staat nu ongeveer op 2900km, dus nog niet de helft van wat de totale afstand moet worden. Ben benieuwd of ik nog een beetje vooruit kan komen als ik geen bagage bij me heb. Morgen relaxen en wellicht boodschappen doen in het dorp 4km verderop, dan merk ik wel hoe het gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 87809

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: