Dag 41, Slippers - Reisverslag uit Pönitz am See, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu Dag 41, Slippers - Reisverslag uit Pönitz am See, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 41, Slippers

Blijf op de hoogte en volg Johann

03 Juli 2014 | Duitsland, Pönitz am See

Margarethenhoehe (11km wandelen)
Het is rustdeag, dus traditiegetrouw ben ik maar een stukje gaan lopen. ‘sMiddags dan wel, want smorgens was ik lui en heb ik alleen boekje gelezen. Ik loop door de bossen naar Pönitz am See. Het is rustig in de bossen, alleen zie ik hier en daar vliegen, vogels en vette kevers.
Bij de kust aangekomen loop ik langs de promenade en kom precies op het juiste moment een Pizza-tent tegen. Daar heb ik wel trek in. Pönitz is een aardig plaatsje, er is er zelfs een fietsenmaker, waar ik olie voor m’n ketting kon halen en een winkel waar ze slippers verkopen. Ik ben de hele vakantie al op zoek naar slippers, maar nu mijn loopschoenen het echt beginnen te begeven (de zool houdt het een beetje voor gezien), vind ik het wel handig nog ander schoeisel bij me te hebben dan alleen mijn fietsschoenen. Voor de neus van een twijfelende vrouw haal de de slippers maat 42 weg. Het was niet helemaal duidelijk of ze nou van plan was om deze te kopen of niet, maar ik had geen zin om daar op te wachten. Nu heb ik ze dus in ieder geval.
Al enige weken zoek ik ook een kleine kruisschroevendraaier, omdat de sensor van mijn foto-camara vuil is. Als ik ingezoemde foto’s maak, zijn de vlekken duidelijk te zien. Ik kom een bouwmarkt tegen en ze hebben de juiste schroevendraaiers daar. Hoera. Terug op de camping open ik het foto-toestel en maak de sensort zo goed als het kan schoon. Ik heb er 3 pogingen voor nodig, maar uiteindelijk is het redelijk goed gelukt. Alleen bij volledig ingezoemde foto’s met een heldere achtergrond zijn nog wat kleine vlekjes te ontdekken.
De hele dag stond er een behoorlijke wind. Nu is deze eindelijk gaan liggen en ook de wolken zijn vrijwel weg. Dat geeft het meer bij de camping een veel beter aanzicht, daar heb ik dan gelijk maar wat foto’s van gemaakt.
Ik wandel naar het restaurant 500 meter verderop langs het meer en krijg daar veel te veel eten voorgeschoteld. Maar het gaat wel op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 88010

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: