Dag 43 (GBSR 0), opstart GBSR - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu Dag 43 (GBSR 0), opstart GBSR - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 43 (GBSR 0), opstart GBSR

Blijf op de hoogte en volg Johann

05 Juli 2014 | Duitsland, Lübeck

Margarethenhoehe – Lübeck (27km)
Toch maar niet vroeg weg. Ik hoef toch niet ver. Het gaat niet moeizaam die paar kilometer naar Lübeck, maar toch traag. Heel erg benieuwd hoe het rijdt zonder bagage.
In Lübeck kom ik aan bij de jeugdherberg. Een aantal anderen zijn gisteren al ingecheckt en ik krijg een bed in dezelfde kamer. Een aantal van de velo’s buiten herkende ik al, die van Harry, Wilfred en als ik iets beter kijk ook die van Maarten. Ze zijn niet op de kamer, waarschijnlijk zijn ze de stad in. Ik zet mijn spullen neer en doe hetzelfde. Ik loop een beetje rond, op zoek naar een outdoor-winkel voor een grote tas om al mijn spullen in te doen zodat ze makkelijker in de SAG-wagen (zeg maar bezem-auto) meegenomen kunnen worden. Mijn kar en een deel van mijn bagage laat ik in Lübeck achter. Redelijk snel vind ik de juiste winkel en koop een lichtgewicht, maar zo te zien toch een aardige tas. Nog even kijken naar een aantal oude gebouwen, dan vind ik het wel genoeg en ga terug naar de herberg. Al snel komen de andere rijders binnen druppelen. Hier en daar een bekend gezicht van de amerika reis (ROAM 2011), een aantal nieuwelingen. Om 17:00 de eerste riders meeting, deze zullen we elke dag doen om de bijzonderheden van de volgende dag door te nemen en voor andere mededelingen. The Great Baltic Sea Ride 2014 (GBSR) is hiermee officiëel begonnen. Na de meeting rijden we gezamenlijkj naar het centrum, waar we door het info-centrum van het Europese Hanze-steden-centrum ter plaatse van het info-centrum een diner krijgen aangeboden. Na het eten niet te lang blijven hangen, want er moet voetbal gekeken worden.
We kijken in de zaal van het jeugdherberg. Het is redelijk druk, maar de helft zit helemaal niet te kijken. Na de eerste helft ga ik douchen. Als de 2e helft begint is de rest van de Nederlandse crew (5 personen) gaan slapen. Nou, die personen ken ik niet meer hoor. Als de wedstrijd verlengt moet worden houdt het merendeel van de bezoekers het voor gezien. Alleen ik, Dieter, en een aantal onbekende Duitsers blijven kijken. Een stuk of drie Duitsers zijn voor Costa Rica, of misschien gewoon tegen Nederland. De rest kon na de penalties gelukkig juichen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 87856

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: