Dag 63 (GBSR 20), Rostock - Reisverslag uit Bad Doberan, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu Dag 63 (GBSR 20), Rostock - Reisverslag uit Bad Doberan, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 63 (GBSR 20), Rostock

Blijf op de hoogte en volg Johann

25 Juli 2014 | Duitsland, Bad Doberan

Loissin – Kühlungsborn (150km)
Zullen we vandaag weer alleen maar drukke wegen hebben? De eerstekilometers is het alweer raak, maar na een uurtje gaat de track van de grote weg af. Ik fiets direct wat rustiger en geniet van de stilte. Tijd om een colaatje op te drinken. Andy komt voorbij, normaal doet hij dat terwijl ik aan het fietsen ben dus vraagt hij of alles wel goed is. Ik geniet heel erg van geen enkel geluid om mij heen, dus alles is zeker goed. De lunchstop is vandaag in Rostock. Een aardige plaats en het is er niet heel erg druk. Een locala ligfietser leidt ons na de lunch naar een oude kerk. Maarten neemt een bochtje iets te ruim en komt op de rijbaan terecht in plaats van op het fietspad. Een bestelwagen remt net op tijd om Maarten niet klem te zetten. Ongeschonden komen we bij de kerk. We nemen de trap omhoog. Een oude wenteltrap waar je na verloop van tijd duizelig van wordt. Boven in de toren heb je een mooi uitzicht over de stad. Helaas wordt het uitzicht behoorlijk belemmerd door gaas voor de ramen. Na de lunch in vliegende vaart naar Kühlungsborn. Ongeveer laatste kans om in de oostzee te duiken. Het water is koud dus deze doop laat ik lekker aan anderen over. Met Wilfred Maarten en Jörg eet ik iun een restaurantje vlak bij de camping. De bediening gaat een heel stuk vlotter dan in het restaurant van gisteren. Iuk ga nog even kijken naar de route voor overmorgen, daar zag ik net wat schoonheidsfoutjes in, handig om die nu te repareren, want ik denk dat ik daar morgen geen tijd voor heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 87981

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: