Dag 4, Over de wal - Reisverslag uit Sollerup, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu Dag 4, Over de wal - Reisverslag uit Sollerup, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 4, Over de wal

Blijf op de hoogte en volg Johann

27 Mei 2014 | Duitsland, Sollerup

Feriënpark Geesthof – Zeltplatz Bauer Jensen (145km)
Eerst maar richting de pont over de Elbe. Als we daar aankomen zien we een enorme wachtrij staan. Gelukkig zijn wij met de fiets en halen de complete wachtrij in en kunnen zo aan boord. De tweede pont van vandaag is een klein en gratis veertje over het Nort-Ostsee Kanal. Onderweg rijden we over afwisselend mooie en minder mooie wegen. Waar een fietspad is buiten de dorpjes gebruiken we deze, als het een beetje druk op het fietspad is, gaan we de rijbaan op. We komen een betonweg tegen. De kadans geeft een aardig fietsritme weer, maar de weg is te kort om daar echt gebruik van te maken.
Weer een stuk later veranderd een smal rustig weggetje in een fietspad. Het begin van het fietspad wordt gemarkeerd met een sluisje en een walletje van circa 1 meter hoog. Victor ontdekt dat je daar best overheen kan fietsen. Marcel en ik volgens zijn voorbeeld.
Vandaag harde wind tegen of schuin tegen en voor het eerst wat spatjes regen gezien, maar te weinig om het buien te noemen.
Na 145 km komen we aan op de camping van Bauer Jensen. Joyce en Victor hebben het eten verzorgt en dat hebben we ons goed laten smaken.
We staan beschut, maar het waait best nog flink.