Dag 22 (kayak dag 1), in de boot - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu Dag 22 (kayak dag 1), in de boot - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 22 (kayak dag 1), in de boot

Blijf op de hoogte en volg Johann

14 Juni 2014 | Noorwegen, Ålesund

(Davik –) Ålesund – Vemøya (25km)
Met z’n vieren rijden we weg uit Davik. Ik, samen met 3 gidsen. Rogier is de eigenaar van Norway-adventures. Koen helpt hem enkele maanden. Dit is zijn tweede jaar, want vorig jaar heeft hij ook geholpen. Lennart is stagair en door Rogier aangewezen als gids voor deze kayak trip. Rogier zal de eerste 3 dagen meegaan omdat Koen en Lennart dit deel ook nog niet gedaan hebben. Het tweede deel kennen ze wel en dan ligt mijn lot ook volledig in hun handen. We rijden met 2 auto’s en een trailer met 4 kayaks via Hellesylt naar Ålesund. In Hellesylt zetten we 1 auto neer. Er zullen een aantal variaties verzonnen worden om ons, de auto’s en de trailer weer in Davik te krijgen aan het eind van de trip. Als we in Ålesund aankomen gaan Rogier en Lennart boodschappen doen. Als ik mijn planning had gevolgd en door was gereden naar Ålesund, was dit ook precies de plek waar ik zou gaan kamperen. Koen probeert mij wijs te maken wat een kayak is, hoe je het spatzeil aantrekt, hoe je kan sturen maar vooral hoe je in- en uitstapt in de kayak. Als de boodschappers terug zijn lunchen we en sjouwen de kayaks naar het water. Normaal gesproken kan Rogier met de trailer bij het water komen, maar de slagboom zit dicht. Waarschijnlijk vanwege een bbq van de plaatselijke supportersvereniging. Dan gaan we de boot in. Hier is het nog makkelijk omdat we bij een vlak strandje instappen. We peddellen weg van Ålesund en ik voel direct dat mijn armen niet gewend zijn om te werken. Maar het gaat toch redelijk vlot. Dan komt de wind opzetten en besluit uit de richting te komen waar wij naartoe willen. Ineens gaat het iets minder vlot, maar we houden er toch nog een aardig tempo in. We komen aan op een eilandje en alle gidsen gaan aan de slag met het avondeten. We moeten nog een stukje, maar we hebben geen haast, want het wordt toch niet echt donker hier.
Na het eten peddelen we rustig naar een ander onbewoond eiland. Hoewel, onbewoond? Als we aankomen worden we door één miljoen miljard knudjes opgewacht. Knudjes zijn kleine mugachtige vliegjes die rode plekjes bezorgen als ze steken en een voorkeur hebben om in je haar te gaan zitten. Bijna geen wind hier. Van een vuurtje of slechte adem gaan ze niet op de vlucht. Er zit maar één ding op: De tent in. De tenten hebben we opgezet op een gedeeltje die je met een beetje fantasie vlak zou kunnen noemen. In de tent de meegesmokkelde knudjes om zeep helpen en dan kunnen we rustig slapen. Af en toe even wakker worden om weer boven in de tent te kruipen. Mijn matje is redelijk stroef, dus valt het naar beneden glijden bij mij nog mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 88169

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: