Dag 37, Baaldag... Onee, toch niet! - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Johann - WaarBenJij.nu Dag 37, Baaldag... Onee, toch niet! - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 37, Baaldag... Onee, toch niet!

Blijf op de hoogte en volg Johann

29 Juni 2014 | Denemarken, Kolding

Truust – Kolding (135km)
Denemarken is een beetje van hetzelfde. Veel kleine klimmetjes, stukjes bos, stukjes korenveld, elke afstand tot het volgende kruispunt 1 á 2 km verderop. Dat is op zich niet zo erg, maar ook na 100km lijkt het net of je rondjes aan het rijden bent, er veranderd niets. Wat vervelend is, is dat je niet weet of je bij het volgende kruispunt weer een andere route moet zoeken omdat de fietsroute weer eens bestaat uit een gravel-pad. Een enkele keer besluit ik om het gravel-pad wel te nemen, bijvoorbeeld als de andere keuze over een drukke hoofdweg gaat. Over het weer heb ik niet echt te klagen, het is bewolkt en er dreigt weer af en toe regen, maar het blijft droog. Helaas is het net te fris om ergens eens rustig te stoppen. Tot het zonnetje doorbreekt. Ik denk te gaan lunchen op een leuk picknick plekje, maar ik sta nog geen 10 seconden stil en ben gelijk bedekt met honderden vliegen. Ik rij dus door. Ik wil ook niet te laat op de camping zijn, want ik moet ook proberen ergens een tv zien te vinden. Vanavond speelt Nederland tegen Mexico. Volgens planning moet ik ongeveer 16:00 op de camping aankomen. Nederland speelt om 18:00 uur.
Ik kom in Egtved aan. Maar nergens een camping te vinden. Ik raadpleeg mijn gps. Dichtstbijzijnde camping 5km verderop. Nou vooruit dat maar. Ongeveer één kilometer voor de camping sta ik voor een modderig pad. Ik kijk nog eens op de gps en zie dat de camping alleen via dit modderige pad is te bereiken. Waarschijnlijk is het gewoon een schuilhut ofzo. Dan maar naar de volgende camping. 7 km verderop. Ook hier kom ik niet zomaar en moet behoorlijk omrijden om via de gewone weg bij de camping te komen. Als ik op de plek aankom waar mijn gps zegt dat een camping zou zijn, zie ik weer niets. Inmiddels zit ik vlak bij Kolding, een vrij grote plaats. Ik zie dat daar een camping moet zijn, dus laat ik mij door m’n gps daarheen sturen. Ik heb al bedenkingen, want als ik de locatie bekijk, ziet het er niet echt camping-achtig uit. Als ik in Kolding nabij de camping aankom zie ik dat ik gelijk had. Soms vind ik het helemaal niet prettig om gelijk te krijgen. Ik vraag aan een loslopende bewoonster of er een camping in de buurt is. Ze dacht 5km verderop, maar op mijn gps kan ik op bedoelde plaats niets vinden. Het is bijna 6 uur en ben bijna 35km over de geplande 100km van vandaag heen. Ik gids mezelf naar een hotel, daar zijn er in Kolding wel genoeg van. Ik kom terecht bij Kolding Hotel & Appartement. Er zijn geen kamers meer, maar een klein appartement is nog wel beschikbaar. Doe mij die maar. Ik parkeer m’n fiets en sleep m’n spullen naar boven, 2 hoog, maar wel met lift. Het eerste wat ik doe is de tv aanzetten. De wedstrijd is al begonnen, ik kijk op de klok, ze zijn al 41 seconden bezig. Strakke planning. Richting het eind van de wedstrijd lijkt het bij een 1-0 stand voor Mexico een echte baaldag te worden, maar Snijder en Huntelaar voorkomen dat net op tijd. Na de wedstrijd douchen en Kolding nog even bekijken, ik zit in het oude centrum. Vlak naast het hotel staat het kasteel, waar ik even omheen loop. Ik zoek een tent waar men hamburgers, of liever nog shoarma verkopen. Alles ziet er dicht uit, er is ook bijna geen mens op straat. Wel is er nog een supermarkt open, ik loop er binnen en besluit ouderwets te dineren met een zak chips, een cola en een halve kilo druiven. Gisteren toch een portie spagheti met worstjes en gehaktballetjes op voor 2 personen, dus daar kan ik ook nog een beetje op teren.
Rest van de avond lekker gerelaxed en Griekenland – Costa Rica gekeken (Costa Rica wint na strafschoppen en is zaterdag tegenstander van Oranje).

  • 01 Juli 2014 - 17:55

    Ingrid:

    Fijn te lezen dat je je minimaal 2 stuks fruit per dag vandaag dubbel en dwars hebt gehad! :-)
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 88444

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: