Dag 39, Gps zegt: Rechtsaf - Reisverslag uit Missunde, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu Dag 39, Gps zegt: Rechtsaf - Reisverslag uit Missunde, Duitsland van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 39, Gps zegt: Rechtsaf

Blijf op de hoogte en volg Johann

01 Juli 2014 | Duitsland, Missunde

Medelby – Missunde (70km)
Veel auto’s zijn vandaag versierd met Duitse vlaggetjes. Een teken dat ook Duitsland een ronde verder is gekomen bij het WK. Een rustige etappe vandaag. Het wordt wel weer iets glooiender, maar heb het vooruitzicht om maar 70km te rijden. Als ik niet om hoef te rijden in ieder geval. Na een paar rustige kleine weggetjes zegt mijn gps dat ik hier rechts moet. Hier is alleen een onverharde weg. Nee hè, doen ze dat in Duitsland ook al? Ik kijk nog eens goed en zie dat het geen onderdeel van een fietsroute is. Okee, dat doen ze in Duitsland dus niet, een fietsroute over onverharde wegen. Ik rij rechtdoor om de onverharde weg te mijden. Het is een kleine omweg, dus geen probleem. De drukkere doorgaande wegen hebben tot nu toe in Duitsland prima fietspaden. Wel smal, maar goed te fietsen. Bij een bakker haal ik wat smakelijke broodjes, die ik zo in het zonnetje op zal smikkelen. Hier rechts zegt mijn gps. Ik ga hier over een fietsroute dus dat gaat... Juisty, toch onverhard. Hier is echter geen omrijroute te bekennen. Ja, die is er wel, maar die gaat ongeveer via Tokyo. Daar wil ik ook best wel heen, maar niet vandaag. Het is een bospad, even ben ik bang dat het gravel-pad veranderd in een modderbaan, maar het valt mee. Na 2km ben ik het bos uit en zit weer op het asfalt.
Het is inmiddels half 2 en ik sta op de camping. De receptie heeft een middagpauze dus plant ik, op aanraden van zo te zien één van de beheeerders, mijn tent ergens op een mooi plekkie. Op het moment dat mijn tent staat en mijn spullen naar binnen heb geflikkerd (soms moet je even haast maken), komt in één keer een hoosbui naar beneden. Naar boven zou een beetje vreemd zijn. Om een uur of 3 is de receptie weer open en ik geef aan dat ik op plaats 503 sta. Oei, ik zie dat dat vakje in de agenda al gevuld is. Maar dat is morgen pas, dus voor vannacht sta ik goed. Rest van de dag helemaal niets gedaan, behalve dan 500m verderop gelopen waar DE hunebed van Missunde staat. Of ligt, weet ik veel wat een hunebed doet.
Op de terugweg naar de camping een potentiële campinggast nog de verkeerde kant op gewezen “Immer garade aus”, terwijl je toch echt de eerste weg rechts moet, zag ik 20 meter verder. Heb hem later nog wel bij de receptie gezien, dus is allemaal wel weer goed gekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 88123

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: