Dag 48 (GBSR 5), toch weer een zandpad - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Johann - WaarBenJij.nu Dag 48 (GBSR 5), toch weer een zandpad - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 48 (GBSR 5), toch weer een zandpad

Blijf op de hoogte en volg Johann

10 Juli 2014 | Zweden, Linköping

Växjö – Linköping (236km)
Vroeg wakker worden na een teleurstellende late avond, ongeveer 4 uur geslapen en gisteren was het ook niet veel. Ik rij met Wilfred mee. Het tempo ligt hoger dan ik had verwacht, maar we stoppen veel. Af en toe moeilijk mijn ogen open te houden. Kleine weggetjes door plaatsjes die eigenlijk geen plaats genoemd kunnen worden want er staan 1 á 2 huizen. Dat ik nog niet wakker ben blijkt wanneer ik op de grote weg rechtdoor wil. Wilfred heeft het door en gebaard en toetert dat we hier links moeten, het kleinere weggetje in. Net op tijd.
We stoppen even om bij te tanken. We hebben uitzicht op het kruispunt waar we linksaf geslagen zijn. Een Duitse velomobilist gaat er rechtdoor. Na 1 minuut is hij weer terug. Josef trapt er ook in, maar komt ook snel tot de conclusie dat hij verkeerd ging.
We hebben nog geen echt ontbijt gehad, maar pas na 70km kunnen we een winkel binnenstormen.
We gaan door op voornamelijk rustige wegen. Het blijft glooiend en klimmen enkele keren tegen of over de 300m. De klimmetjes zijn makkelijk te doen want we zitten rond 200m.
Opeens zien we de fiets van Harry. Daarmee geeft hij aan dat we rechts moeten richting de lunchstop. Een groot deel van de groep heeft ons ingehaald en zit er nog of is alweer weg.
Het fietst best lekker, ik val af en toe alleen bijna in slaap, tijd dus weer voor een cola en een tussenstopje.
Dan komen we bij een onverharde weg. We kijken of we deze kunnen omzeilen, maar dat mislukt. De gravelweg wordt een zandpad met bijna mul zand en nog iets later blijkt het een karrespoor te zijn. Ik moet 4x uitstappen en 10m lopen omdat mijn achterwiel weg glipt op de steile hellingen.
Na een half uur zitten we weer op het asfalt. 35km voor de finish zien we ineens Sebastiaan staan. Hij is geen deelnemer van GBSR, maar is op vakantie en wist van onze route. Hij heeft zijn route zo gemaakt dat hij even een stukje met ons mee kan rijden. Naast hem staat Leffe, een Zweed die in deze plaats woont. We wachten nog even op Nina, Jörg en Dieter, maar het duurt te lang en met z’n vieren fietsen we bergafwaarts naar de camping. We zijn laat en als ik terug kom van het douchen is bijna iedereen al weg richting de gril-tent die Leffe heeft adviseerd. Ik had al besloten om wat bij de supermarkt te halen omdat ik bang ben dat het anders te laat wordt en zo kan ik in ieder geval ook nog wat ontbijt halen. Heerlijk broodje zalm met kappertjes gegeten. Nu proberen voor 12 uur te slapen, want ook morgen weer vroeg op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 88116

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: