Dag 56 (GBSR 13), Litouwen heeft goede wegen, soms - Reisverslag uit Raseiniai, Litouwen van Johann - WaarBenJij.nu Dag 56 (GBSR 13), Litouwen heeft goede wegen, soms - Reisverslag uit Raseiniai, Litouwen van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 56 (GBSR 13), Litouwen heeft goede wegen, soms

Blijf op de hoogte en volg Johann

18 Juli 2014 | Litouwen, Raseiniai

Jûrmala – Šilinè (268km)
Wakker worden, snel ontbijten, spullen inpakken en gaan. Het is alweer een ritme geworden. Alleen de tijd van opstaan is soms wat anders. Vandaag ben ik om 6:10 weg. Ik wil vandaag volledig mijn eigen ritme rijden, dus wacht ik ook niet op iemand. Onderweg komen we elkaar toch weer tegen. Ongeveer 270km voor de boeg. Eerst de stad uit. Het is vroeg dus de hobbelige drukke weg is alleen hobbelig. Na 30km wordt de weg beter. Het begint wel drukker te worden, maar snel gaat de route over iets minder belangrijke wegen. Het blijft oppassen geblazen voor de hobbels en kuilen. Ik stop om een banaan achterover te werken en wordt door snellere mannen ingehaald. Na 100km zit ik ineens in Litouwen. De weg lijkt beter te zijn, maar alleen buiten de stadjes. Waarschijnlijk zijn de wegen tussen de stadjes met subsidiegeld uit Europa gemaakt. Geeft niet, is goed besteed. Af en toe kom ik de snellere mannen tegen als zij even stoppen voor een pauze. Daarna halen ze mij weer in. De geplande lunchstop is vandaag na 160km. Ik rij Siauliu in en zie links een aantal velomobielen staan. De snelle mannen hebben wat bij de supermarkt gehaald maar vertellen me dat andere snelle mannen de winklelstraat zijn ingereden en daar vast op eenn terrasje zitten. Het is nog geen 12 uur, dus besluit ik snel ook de winkelstraat in te rijden op zoek naar de snelle mannen op het terrasje.
Ze zijn niet moeilijk te vinden. Voor een terras staan een aantal velo’s, dat is een aardige hint.
Zoals inmiddels gebruikelijk wordt ook hier niet precies op tafel gezet wat wij dachten te hebben besteld, maar wij zijn fietsers en eten dus ongeveer alles. Zet maar neer, het komt wel op.
Na het eten heb ik alweer snel het ritme te pakken. Na bijna 200km zie ik Maarten rijden, de rest van deze etappe rijden we met z’n tweeën. In de beschrijving van de camping is aangegeven dat de inrit naar de camping halverwege een helling van 6% naar beneden ligt. Niet helemaal naar beneden rijden dus. We zien een bordje “Camping links” met daaronder een bordje 200m. Eerst links en dan 200m of eerst 200m en dan links. We nemen keuze 1 en dat is de juiste. Het is een mooie camping, rustig, groen en netjes. Er is een restuarant in de buurt, maar je kan het ook laten bezorgen. Ik laat het samen met 5 anderen bezorgen. Een groep gaat lopend naar een resataurant, maar komt later hongerig terug omdat het restaurant sloot op het mopment ndat ze aankwamen. Dat wordt voor deze mannen een menu van bananen en brood. Ik heb een goed bord met kipschnitzel op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 88234

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: