Dag 44 (GBSR 1), De tour is nu echt begonnen - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Johann - WaarBenJij.nu Dag 44 (GBSR 1), De tour is nu echt begonnen - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 44 (GBSR 1), De tour is nu echt begonnen

Blijf op de hoogte en volg Johann

06 Juli 2014 | Denemarken, Maribo

Lübeck – Maribo (116km)
De verslagen zullen denk ik wat korter worden, want de tijd dat ik onderweg ben zal langer zijn. Mijn kar met overbodige bagage gaat bij Jörg in de auto, we hopen beide dat deze over 3 weken er nog staat. Hij geeft tegelijkertijd aan dat mijn kar waarschijnlijk meer waarde heeft dan de dagwaarde van zijn auto. We verzamelen ons met de velo’s op het oude marktplein in Lübeck, waar we officieel op weg worden gestuurd door de loco-burgermeester en de voorzitster van de Duitse ligfietsersvereniging.
Al snel merk ik dat rijden zonder bagage 2 tot soms wel 3x zo snel gaat dan met bagage. Met gemak rijden we 40km/h, soms wel 50km/h. In mijn linker voorband zit een bobbel. Dit had ik al gemerkt, het maakt een geluid of een trein over de ouderwetse verbindingsovergangen tussen de rails. Na 25 km komen we aan op de plek waar ik 2 dagen ervoor heb rondgelopen toen ik daar op de camping zat, Pönitz am See. Daar drinken we wat en gaan snel weer door. Voor ik het weet rij ik samen met Maarten, Pier en Martin voorbij de stad waar we zouden lunchen. Het is ook te vroeg. We keren niet om en kijken later wel waar we gaan lunchen. 20km verder is het zover. Flitsend rijden we naar de ferry in Putgarden. 1km voor de ferry klapt mijn linker voorband. Die bobbel was toch niet helemaal goed. Snel doe ik een nieuwe binnenband er in en gaan door naar de boot. De boot gaat om het half uur, dus we hoeven niet lang te wachten. Na nog geen 3 kwartier zijn we in Denemarken. Ik rij de boot af en voor we de oude hokjes van de douane tegenkomen klapt mijn linker band weer. Ik vervang de slechte buitenband door de oude marathon band die ik als reserve voor deze tocht mee heb. Nadat ik weer kan vertrekken merk ik direct dat dat veel zwaarder rijdt. Vandaag rest nog maar 20km, maar morgen zijn het er 150. Gelukkig moet het lukken om bij de Deense Velomobilcenter morgen of overmorgen een nieuwe band te krijgen. Zij komen ons in ieder geval morgen in Kopenhagen begroeeten. We zien wel.

  • 07 Juli 2014 - 08:42

    Eric:

    Ha Joop, nou dat was een mooie training van 40 dagen als voorafje. Succes met het hoofdprogramma!
    En laat je banden een beetje heel, dat fietst veel gemakkelijker. (je kan toch ook om die glasscherven heen rijden).



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 88003

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: