Dag 21, Davik (Hup, Holland, hup!) - Reisverslag uit Davik, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu Dag 21, Davik (Hup, Holland, hup!) - Reisverslag uit Davik, Noorwegen van Johann - WaarBenJij.nu

Dag 21, Davik (Hup, Holland, hup!)

Blijf op de hoogte en volg Johann

13 Juni 2014 | Noorwegen, Davik

Rustdag. Oftewel: niets doen. Behalve dan een stukje lopen. De lucht is grijs, maar er komt geen nattigheid naar beneden. Ik vraag aan Rogier waar ik het beste naartoe kan lopen. Hij ziet dat ik sportschoenen aan heb en stuurt me dus over een route waar ik een gravelpad kan volgen. 2 stappen in het gras en m’n sokken zouden zeiknat zijn. De route is: de weg volgen tot een hek, hek open doen en over een gammel bruggetje het paadje volgen en dan rechtdoor en een beetje links houden bij een Y-splitsing. Ik volg een pad en kom na een tijdje nog een hek tegen. Ijzerdraadje los, hek open, , door het hek, hek dicht, ijzerdraadje vast. En dan nog een hek. Plankje omhoog, hek open, door het hek, hek dicht, plankje omlaag. En weer één. Touwtje losknopen, hek open, door hekj, hek dicht, touwtje vastknopen. Etc. Na een hek of zes zijn de hekken op, maar het pad loopt nog een stukje door. Ik geniet van het uitzicht want zit aan het eind van het pad alweer op 400m hoogte. Waar het pad eindigt, begint een stukje heide/mosgrond. Het gras is te lang om doorheen te lopen (ivm nattigheid) dus ik daal het pad een stuk af om een andere zijtak in te gaan. Na een paar honderd meter stopt ook dit pad. Ik besluit een schapenpaadje te volgen en al snel soppen m’n sokken. Maar ik kom wel bij een leuk watervalletje en leuk uitzicht aan. Na een tijdje heb ik er genoeg van en loop terug naar de schuur die mijn onderkomen is voor afgelopen en komende nacht. Uiteindelijk precies 10 kilometer gelopen volgens mijn gps. Best veel voor een rustdag. Het plaatsje Davik heb ik inmiddels helemaal gezien, ben er al een keer doorheen gefietst en nu 2x doorheen gelopen en van verschillende hoogtes op neergekeken.
Het is avond en ik ben door Rogier uitgenodigd om bij hun thuis Spanje-Nederland te kijken. Dat was wel een feestje (1-5). Na de wedstrijd zijn we door het dorp heen gereden met de Nederlandse vlag en met een luchthoorn. Na 53 en een halve seconde zijn we weer terug bij het huis. Daarin wel meegerekend dat we bij 2 buren zijn gestopt om de vlag even omhoog te houden.
Rare jongens die Nederlanders. Maar dat wisten ze in Davik waarschijnlijk al.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johann

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 88006

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Stukje fietsen in noord-oost Europa

Landen bezocht: